نخستین رسانه کاربرمحور و سئومحور در ایران
کد مطلب: 512710
سه شنبه 11 آذر 1404 13:18
در مصاحبه با شبکه خبری تعاون مطرح شد؛
به گزارش شبکه خبری تعاون، گروه صنعتی پاکرخ، به عنوان یکی از قدیمیترین بازیگران صنعت شوینده و آرایشی-بهداشتی ایران، در آستانه ۶۰ سالگی، رکوردهای تولید و فروش را شکسته است. با این حال، مدیرعامل این مجموعه هشدار میدهد که ناترازی انرژی و نظام چندنرخی ارز، تابآوری صنعت را به خطر انداخته و آینده صادرات را با تردید مواجه کرده است.
از تولد «لطیفه» تا رهبری بازار
پاکرخ داستانی ۶۰ ساله دارد. این شرکت از اولین تولیدکنندگان شامپو در ایران بود. نوآوریهای این شرکت در دهههای بعدی، از تولید اولین نرمکننده مو با برند «لطیفه» تا عرضه خمیردندانهای باکیفیت، نام آن را در خانههای ایرانی ماندگار کرد.
این شرکت از سال ۱۳۹۸ زیرساختهای تولیدی بهطور کامل بهروزرسانی شده و کیفیت محصولات به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. این تحول، نتیجههای درخشانی داشته: محصولات پاکرخ در برخی ردهها با اختلاف زیاد رهبر بازار هستند و رشد فروش برخی از آنها به ۱۹۰ درصد رسیده است.
دو درخواست اصلی از دولت
علیرضا صالحی، مدیرعامل گروه صنعتی پاکرخ، در گفتوگو با شبکه تعاون، مهمترین دغدغههای این صنعت را برشمرد:
چرا این درخواستها حیاتی هستند؟
چشمانداز آینده: پایداری در گرو حمایت
علیرغم همه چالشها، پاکرخ به آینده چشم دوخته است. این شرکت قصد دارد سبد محصولات تخصصی خود را گسترش داده و حضور در بازارهای صادراتی متنوع را توسعه دهد.
به نظر میرسد تحقق این چشمانداز روشن، بیش از هر چیز در گرو پاسخگویی به فریاد واحدهای تولیدی برای ثبات در تأمین انرژی و شفافیت در نظام ارزی است.