ساخت و احداث بندر

مجارستان ساخت بندر مستقل در شمال ایتالیا را آغاز کرد

تلاش مجارستان محصور در خشکی برای دسترسی به دریا با راه اندازی ساخت بندر دریایی جدید در تریست ایتالیا، 140 مایلی و دو کشور دورتر از مرز مجارستان در حال تکمیل است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر مجارستان ساخت بندر مستقل در شمال ایتالیا را آغاز کرد

به گزارش گروه صنعت و تجارت - پایگاه اطلاع رسانی دریا ونفت، هفته گذشته معاون وزیر زیرساخت ایتالیا، ادواردو ریکسی، در مراسم افتتاحیه این بندر شرکت کرد.، مجارستان پروژه این بندر را در سال 2019 پس از خرید یک سایت ساحلی 80 هکتاری در تریست اعلام کرد. در آن زمان، ارزش این معامله بر اساس یک قرارداد امتیازی 60 ساله، 32 میلیون دلار بود. فاز اول بندر شامل ساخت یک دیوار اسکله 250 متری است که بعداً حدود 400 متر گسترش می یابد و مجارستان در مجموع 650 متر خط ساحلی در دریای آدریاتیک می دهد.

آدریا پورت Zrt.، یک شرکت دولتی مجارستانی، مسئولیت توسعه پروژه بندر تریست را بر عهده دارد. انتظار می رود این تاسیسات 209 میلیون دلاری تا سال 2028 به بهره برداری برسد. ظرفیت 78000 TEU محموله در سال را خواهد داشت. یک مرکز تدارکات نیز در این سایت برای ساده‌سازی جابه‌جایی کالا در نظر گرفته شده است. تریست با توجه به نزدیکی و اتصال راه آهن و جاده مطمئن به مجارستان، یک موقعیت استراتژیک برای بندر دریایی مجارستان است.

مجارستان هر سال محموله ای به ارزش حدود 155 میلیارد دلار صادر می کند که اکثر آنها از طریق دریا اروپا را ترک می کنند. اگر کشور ظرفیت خروجی دریایی و بندری خود را نداشته باشد، همیشه در دست دیگران خواهد بود. ما می خواهیم این وضعیت را تغییر دهیم، زیرا مجارستان، به عنوان سی و چهارمین صادرکننده بزرگ در جهان، باید کانال هایی برای اتصال به زنجیره های تامین جهانی داشته باشد.

مجارستان در سال 1920 پس از قبول شکست در جنگ جهانی اول، دسترسی به دریا خود را از دست داد. این منجر به امضای معاهده تریانون شد که مجارستان دو سوم قلمرو سابق خود را از دست داد، از جمله خط ساحلی وسیع. در گذشته اخیر، مجارستان همکاری با همسایگان ساحلی خود را برای دسترسی دریایی تشدید کرده است. ماه گذشته، مارتون ناگی، وزیر اقتصاد ملی مجارستان با رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان برای گفتگوهای اقتصادی دیدار کرد. این امر شاهد امضای قراردادهای همکاری در بخش حمل و نقل بود. این مشارکت منجر به ایجاد یک کریدور لجستیک و حمل و نقل ساده خواهد شد که تجارت مجارستان را با بنادر بلغارستان و مناطق آزاد در دریای سیاه مرتبط می کند. دولت مجارستان گفته است که بلغارستان یک شریک حیاتی برای امنیت انرژی این کشور است و یک مسیر ترانزیتی برای تامین گاز طبیعی روسیه، ترکیه و آذربایجان از طریق خط لوله فراهم می کند.