تجارت جهانی

اپراتور پایانه PSA سنگاپور رکورد عبور از 40 میلیون TEU را در سال 2024 ثبت کرد

بزرگترین اپراتور پایانه سنگاپور PSA سنگاپور گزارش داد که در آنچه که "نقطه عطف مهم" نامیده می شود، از 40 میلیون TEU در ترمینال خود در سال 2024 عبور کرده است. به جریان ترافیک مربوط به انحراف از دریای سرخ برای کشتی های کانتینری و هجوم حمل و نقل جلدها
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اپراتور پایانه PSA سنگاپور رکورد عبور از 40 میلیون TEU را در سال 2024 ثبت کرد

به گزارش گروه صنعت و تجارت _ پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، نلسون کوئک، مدیر عامل منطقه ای جنوب شرقی آسیا برای PSA International گفت: «در سالی پر حادثه برای صنعت، این دستاورد موقعیت PSA سنگاپور را به عنوان قطب منتخب حمل و نقل در جهان تثبیت می کند.

PSA و اداره دریانوردی و بندر سنگاپور در اواسط سال بر اختلال قابل توجه در برنامه‌ها تاکید کردند زیرا کشتی‌ها به سمت قایقرانی در اطراف آفریقای جنوبی و دماغه امید خوب در سفرها به اروپا و از اروپا منحرف شدند. آنها گفتند که این امر منجر به تجمع کشتی‌ها در بندر، رسیدن کشتی‌ها به عقب از برنامه‌ریزی شده و افزایش حجم حمل‌ونقل شده است زیرا کشتی‌ها از بنادر آسیایی عبور می‌کنند تا زمان از دست رفته را در برنامه‌های خود به دست آورند. آنها همچنین گزارش دادند که جابجایی جعبه افزایش یافته است زیرا کشتی ها همچنین از زمان در اسکله برای جابجایی کانتینرها استفاده می کردند تا تغییرات در برنامه خود را منعکس کنند.

با وجود تمام هندلینگ اضافی، PSA سنگاپور گزارش می دهد که از 40 میلیون TEU فراتر رفته است. این در مقایسه با 38.8 میلیون TEU PSA در سال 2023 که رکورد قدیمی نیز بود، افزایش یافته است. به طور کلی، در سال 2023، سنگاپور کمی بیش از 39 میلیون TEU را اداره کرد.

حجم جابه جایی کالا در سنگاپور همچنان این بندر را به عنوان رقیبی برای بنادر بزرگ چینی قرار می دهد، تنها بنادری که به طور منظم بیش از 40 میلیون TEU را اداره می کنند. با این حال، شانگهای همچنان شلوغ ترین بندر جهان است و گزارش می دهد که در سال 2024 از 50 میلیون TEU فراتر رفته است.

اونگ کیم پونگ، مدیرعامل گروه، PSA International گفت: «این رکورد برای ترمینال پرچمدار PSA در سنگاپور یک نقطه عطف قابل توجه است و نشان دهنده تعهد ما برای حفظ جریان تجارت جهانی است. "، گفت: "با تکیه بر این شتاب مثبت، ما تلاش خواهیم کرد تا هم افزایی بین عملیات بندری خود و خدمات مجاور بندر را تقویت کنیم و گره های استراتژیک خود را به هم متصل کنیم تا اکوسیستم بندری منسجم و یکپارچه تر را مطابق با استراتژی Node to Network PSA ایجاد کنیم. ما همچنان به ادغام فناوری پیشرفته با تخصص عملیاتی خود متعهد هستیم و در عین حال برای تقویت نقش خود به عنوان یک اپراتور بندر جهانی قابل اعتماد و یک شریک قابل اعتماد برای ذینفعان بار تلاش می کنیم.

سنگاپور با انتقال از ترمینال قدیمی به تاسیسات عظیم جدید تواس که پس از تکمیل ظرفیت بیش از 65 میلیون TEU خواهد داشت، در بحبوحه گسترش گسترده عملیات خود قرار دارد. در حال حاضر 10 اسکله در تواس افتتاح شده است که انتظار می رود تعداد 11 در روزهای آینده آغاز به کار کند. پس از تکمیل، ترمینال دارای 66 اسکله کانتینری خواهد بود.

PSA گزارش می دهد که ساخت یک انبار جدید در Tuas را با سرمایه گذاری 475 میلیون دلاری برای تأسیساتی با روباتیک و اتوماسیون پیشرفته آغاز کرده است. با توجه به افتتاح در سال 2027، کالاهای خطرناک و سردخانه های مختلف از مواد شیمیایی گرفته تا داروها را کنترل می کند.

جدول زمانی توسعه سنگاپور خواستار انتقال عملیات موجود پایانه‌های تانجونگ پاگار، کپل و برانی به تواس تا سال 2027 است. پایانه پاسیر پانجانگ موجود PSA که در سال 2024 اسکله‌های خود را برای رفع اختلالات در برنامه‌ها و کاهش حجم کشتی‌ها بازگشایی کرد، ادامه خواهد یافت. تا قبل از انتقال به Tuas تا دهه 2040 کار کند. در حال حاضر، PSA در Tuas و Pasir Panjang گزارش می دهد که از 55 اسکله با ظرفیت 43.9 میلیون TEU سالانه بهره برداری می کند. این شرکت همچنین اولین ترمینال اختصاصی خودرو در سنگاپور را که در سال 2009 در پاسیر پنجانگ افتتاح شد، راه اندازی می کند.